Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Rynek nośników reklamy zewnętrznej w Polsce
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) zaprezentowała dane dotyczące ilości nośników reklamy w branży według stanu na dzień 31 grudnia 2009 roku. W grudniu 2009 roku było ich 99.071, wliczając nośniki wszystkich formatów – od standardowych, przez poszczególne formaty oraz konstrukcje nietypowe. Liczba ta zawiera także wykorzystywane wyłącznie czasowo konstrukcje na ścianach budynków. Nośników elektronicznych, zaliczanych do Digital Signage wyniosła było 13.450.

Według ekspertów rynek nośników reklamy out of home w Polsce jest ustabilizowany, choć wskazuje lekkie tendencje spadkowe. Łączna liczba nośników oscyluje wokół stu tysięcy, mimo, że w kolejnych latach zwiększa się ilość firm, które raportują do igrz. W raporcie brak informacji niektórych firm regionalnych, które nie przekazują danych o stanie swojego posiadania do igrz. Dotyczy to przede wszystkim firm, które w większości prowadzą działalność w zakresie nośników małego i wielkiego formatu.
Liczba standardowych nośników typu frontlight 12 m² zmniejszyła się w ciągu minionego roku o ponad cztery tysiąc sztuk (w ciągu ostatnich sześciu lat o blisko 12 tysięcy). Świadczy to o kontynuowaniu działań branży na rzecz zmian jakościowych na polskim rynku out of home.
Firma Clear Channel Poland zrezygnowała w ostatnich dwóch latach praktycznie z tego typu powierzchni ekspozycyjnych. Największe firmy (AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, News Outdoor Poland oraz Ströer out of home media) postawiły na rozwój sieci nośników typu frontlight 18 m². Generują bowiem dużo większe przychody i stają się podstawowymi nośnikami dla kampanii wizerunkowych - informuje Kaczoń.

- W najbliższych latach można oczekiwać zmian ilościowych w zakresie rozwoju sieci nośników typu city light. Jest to związane z planowanym na ten rok projektem „Przystanek Komunikacji Miejskiej w Warszawie”. O ile przedsięwzięcie to zostanie rzeczywiście zrealizowane  (po jedenastu latach uzgodnień i negocjacji), w ciągu trzech lat może powstać nawet blisko sześć tysięcy nowych powierzchni ekspozycyjnych w stolicy (formatu 120 x 180 cm, zintegrowanych z wiatami przystankowymi). Będzie to dla miasta zupełnie nowa jakość. Uważamy, że sieci nośników typu city light mogą się rozwijać także w innych centrach miast – mówi Lech kaczoń, prezes Izby.

Biorąc pod uwagę łączną liczbę posiadanych nośników reklamy, największą ich liczbą dysponuje firma AMS S.A. (47.063), dalej Ströer (17.551) oraz Mini Media (9.845) i Clear Channel Poland (8.409).

(źródło: IGRZ, Wirtualne Media)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Dodaj komentarz

Komentarze

Twój podpis:
Twój komentarz:
Wpisz kod z obrazka:
 

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij