W USA chleb z pełnej mąki wygrywa z białym pieczywemWedług Nielsen Company w amerykańskich supermarketach sprzedaż chleba pełnoziarnistego w okresie 52 tygodni w ujęciu dolarowym po raz pierwszy przewyższyła sprzedaż białego chleba.Można to nazwać zwycięstwem zdrowego odżywiania się, ale aspekty odżywcze nie mówią wszystkiego o tej odmianie smaków. Przez lata, a właściwie przez całe tysiąclecie, ludzie woleli biały chleb od jego ciemniejszego odpowiednika. Ludzkość weszła od tego czasu w epokę supermarketów, ale smaki pozostały niezmienione. Biały chleb zajmuje na półkach znacznie więcej miejsca niż pełnoziarnisty. By pokonać tak głęboko osadzone preferencje konsumentów trzeba było czegoś więcej niż wyższej zawartości błonnika i przeciwutleniaczy. Konieczny był również znakomity marketing.
(Źródło: Onet.pl).
pełna lista aktualności
|